03-6413483

שאלות ותשובות

מה ייחודי בתוכנית?

טאלו הינה מסגרת המאפשרת לקבל טיפול כוללני תחת קורת גג מקצועית אחת בין כל הגורמים הטיפוליים ותופרת תכנית אישית ייחודית לכל נער/ה לפי צרכיה הייחודיים.

מה זה אומר שיש צוות שלם לטיפול?

במצב משברי ,התפקודים השונים של הנער/ה נפגעים. כל איש צוות לפי תחום מומחיותו, מופקד על החזרת התפקוד הספציפי. האינטגרציה היא שמקדמת את היציאה מהמשבר.

האם זו מסגרת אישפוזית?

לא. זוהי יחידה מרפאתית שמטרתה בשלב ראשון לעצור 'הידרדרות' נפשית נוספת ובהמשכה חזרה למסלול החיים התקין.

האם התכנית זמינה 24/7?

לא. זוהי אינה תוכנית אשפוזית ולכן הצוות המטפל זמין עבור המשפחה בימי א'-ה' בין השעות 8:00-18:00. אחרי שעות הפעילות ובסופי שבוע יצוידו ההורים ב'תכנית לעזרה עצמית' שתיתפר לפי צרכי הנער.   בכל מקרה במידה ויעלה חשד לסיכון אובדני יופנה הנער להערכה פסיכיאטרית מיידית, אם אין ברירה אז בחדר מיון.

מה קורה בסופי שבוע?

אחרי שעות הפעילות ובסופי שבוע יצוידו ההורים ב'תכנית לעזרה עצמית' שתיתפר לפי צרכי הנער או הנערה. בכל מקרה במידה ויעלה חשד לסיכון אובדני תינתן הפניה להערכה פסיכיאטרית מיידית, אם אין ברירה אז בחדר מיון

האם יש ניטור יומי של המצב הנפשי?

כן. בכל יום הקואצ'ר יקבל דיווח מהנער/ה לגבי מצבו הנפשי. כמו כן ההורים ידווחו בכל יום למטפל ההורי לגבי שינויים המצריכים טיפול עוד קודם המפגש השבועי הקבוע.

מי מתאים לתוכנית?

לתכנית מתאימים נערים ונערות בני 12-18 השרויים במשבר חיים וסובלים ממצוקות נפשיות כגון: חרדה, דיכאון, טראומה, שינויים במצב הרוח, קשיים חברתיים, סימפטומים גופניים ללא ממצאים גופניים, אובססיות, התנהגויות מסכנות ברמה מתונה (שימוש בחומרים, פגיעות עצמיות, התנהגות מינית שאינה מותאמת). הכוונה היא למצוקות אשר פוגעות בתיפקודם או במערכות היחסים שלהם עם בני גילם או הוריהם, כאשר עדיין בית הספר מהווה עמוד תווך- בין אם נשרו לאחרונה או ממשיכים ללכת לבית הספר באופן חלקי או מלא..

כיצד מתחילים?

על מנת להתקבל לתכנית, על הנער וההורים להגיע לראיון הכרות אצל מנהל התכנית ולאחר מכן תתבצע הערכה פסיכיאטרית של הנער. רק לאחר התרשמותם ניתן יהיה לקבל אישור להתחלת טיפול והמלצה לתכנית טיפולית אישית.

מה תפקיד מאמן הכושר?

עובד עם הנער או הנערה על מטרות לחיזוק הגוף, עובד לפי יעדים ובעזרת סרגל מאמצים. האימון יתבצע בזוג/ בשלשה/קבוצה של 4.  מותאם לפי רמת כושר של המשתתפים

מה קורה אם הנער או הנערה מסרבים ללכת לבית הספר?

הצוות הטיפולי יעבוד בתיאום עם הצוות החינוכי בבית הספר ו/או עם קב"ס (קצין ביקור סדיר) במידה והוגדר כזה

למי פונים ההורים כשיש בעיה כלשהי?

אל מנהל התיק. תפקידו של מנהל התיק לודא תיאום בין כל אנשי הטיפול בצוות ולרכז את התכנית אל מול הה

האם יש פסיכיאטר?

 התכנית מלווה ע"י פסיכיאטרים בעלי מומחיות בילדים ונוער אשר עובדים בתיאום מלא עם הצוות הטיפולי של התכנית.

מה קורה במקרה של הורים גרושים?

במידה וההורים גרושים ויכולים להתרם משעה טיפולית משותפת כדאי ואף רצוי שהטיפול ההורי יתבצע יחדיו. במקרים בהם מערכת היחסים בין ההורים לא תאפשר מפגש משותף , הטיפול ההורי יתקבל אצל אותו המטפל בזמנים נפרדים

מה עם אחים אחרים?

התכנית נתפרת סביב צרכיו של הנער אצלו מוקד הקושי העיקרי. עם זאת, לעיתים כחלק מהתהליך הטיפולי עולה כי אחים נוספים בבית סובלים מסימפטומים שונים. במידת הצורך בטיפול ההורי, יבצע המטפל הערכת צרכים לילדי המשפחה הנוספים דרך מפגשים משפחתיים או הפניה לטיפול פרטני נוסף.

מה תפקיד ההורים?

 להורים תפקיד מהותי בתהליך הטיפולי. התפקיד ההורי בתקופת ההתבגרות גם הוא משתנה במקביל להשתנותו של הנער/ה וחיפושו אחר זהותו המתגבשת. אנו מאמינים כי בכוחם של ההורים להוביל לשינוי של ממש במצבו הנפשי של ילדם ועל כן ההורים יקחו חלק בתהליך הטיפולי ויתבקשו להרתם להתערבויות פרטניות, משפחתיות ולעיתים גם קבוצתיות.